Innowacja Pedagogiczna „Taniec i muzyka źródłem radości”
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Tytuł innowacji: „Taniec i muzyka źródłem radości”
Autor innowacji: mgr Urszula Morydz
Czas realizacji: 04.11.2024- 27.06.2025
Miejsce wdrażania innowacji: Przedszkole Publiczne w Żegocinie
Zakres innowacji: grupa Motylki – 5-, 6-latki
Celem innowacji jest: wszechstronny rozwój dziecka, rozwijanie zainteresowań i zamiłowań muzycznych oraz wrażliwości muzycznej, rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej, podniesienie poziomu kultury muzycznej i ruchowej, wskazanie wartościowego sposobu spędzania czasu wolnego, podnoszenie poczucia własnej wartości poprzez odniesienie sukcesu. Mamy nadzieję, że realizacja tej innowacji nie tylko pozwoli uatrakcyjnić zajęcia, ale dostarczy dzieciom wiele nowych przeżyć i zwykłej dziecięcej radości.
Cele ogólne:
Rozszerzenie oferty edukacyjnej.
Wszechstronny rozwój dziecka.
Kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania muzyki i odważnego wyrażania siebie.
Czerpanie przyjemności i satysfakcji z wspólnego muzykowania.
Wzbogacanie i kształtowanie osobowości.
Rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej.
Podniesienie poziomu kultury muzycznej i ruchowej.
Nabywanie przez dzieci umiejętności tańca grupowego i improwizacji ruchowej.
Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej i postaw twórczych.
Twórczość dzieci staje się źródłem radości, wspaniałej zabawy, zaangażowania, a przede wszystkim jest podstawową formą zdobywania wiedzy o otaczającej rzeczywistości. Dlatego też, obserwując wielką radość oraz zainteresowanie dzieci wszelkimi prowadzonymi działaniami, a w szczególności muzyką oraz jej elementami; jak śpiew, taniec, spontaniczne muzykowanie na instrumentach, aż do aktywnego słuchania muzyki klasycznej, powstał zamysł opracowania niniejszej innowacji. Przyczyni się to do podniesienia skuteczności kształcenia kompetencji kluczowych. Jednocześnie założenia podstawy programowej zostaną wzbogacone o nowe treści, które będą nie tylko przydatne i praktyczne, ale przede wszystkim inspirujące dzieci do aktywności. Zajęcia muzyczne dają dzieciom możliwość twórczego rozwoju, wyrabiają pewność siebie i podnoszą ich własną wartość. Ruchy taneczne powtarzane i wykonywane rytmicznie, usprawniają motoryczność ruchową u uczniów, przeciwdziałają wadom postawy, wpływają na wszechstronny i harmonijny rozwój fizyczny.